שני מסלולים מעגליים לכל המשפחה

איך מגיעים: נוסעים בכביש 672 בכיוון דרום-מזרח לעבר קיבוץ גלעד (אבן יצחק). לאחר 10 ק"מ, לפני העלייה לקיבוץ, רואים (מימין) חניון קטן עם קיוסק בצידו. שם מחנים את המכונית.

חלק ראשון: גבעת הרקפות
[1] 0.00 (מזרח, צפון-מזרח): מחניון גבעת הרקפות עוברים את הכביש ורוכבים בשביל העובר מתחת לגבעת הרקפות.

1.05 (1.05) שמאלה (צפון): התפצלות. חוצים את ערוץ נחל חלמית לכיוון הערוץ הנראה מצפון.

1.25 (0.20) ישר (צפון-מזרח): התפצלות רבת שבילים. מדוושים בשביל בתוך ערוץ נחל ספלול. בתוך הערוץ צומחים עצי אקליפטוס וברוש, ועל הגבעה מימין יער אורנים. רוכבים במעלה הנחל.

[2] 2.74 (0.49) שמאלה (צפון-מזרח): התפצלות במעלה הנחל.

2.91 (0.17) ימינה (מזרח): התפצלות. עולים בדרך כורכר טובה.

3.37 (0.46) שמאלה (צפון-מזרח): מורד קצר, ואחריו ממשיכים לטפס עם דרך כורכר טובה, כשמימינכם שטח אש של צה"ל.

[3] 5.09 (1.72) שמאלה (מערב): התפצלות מול הכניסה לבסיס הצבאי. פונים בדרך צרה לכיוון מורד הנחל הנראה ממזרח. בבסיס זה אירע "ליל הקלשונים" בשנת 1992 בו נרצחו בשנתם טירונים על-ידי תושבים מיישובי וואדי עארה הסמוך.

5.60 (0.51) ישר (מערב): עין כפריין, מעיין היוצא ממבנה קטן ובצמוד לו שוקת. שרידי היישוב כופריין נראים מימין. מעל המעיין על המדרון נישא עץ אלון תבור ענק - הגדול ביותר באזור. המסלול ממשיך כל הזמן במורד נחל תנינים.

8.35 (2.75) ישר (מערב): מבנה משאבה ישן מבטון ובראשו מגדל שמירה. ממשיכים במורד נחל תנינים.

8.80 (0.45) שמאלה (דרום-מערב): מטפסים קצת בקצה חורשת האקליפטוסים.

9.15 (0.35) ימינה (מערב): יורדים לכביש בדרך כורכר טובה.

9.25 (0.10) שמאלה (מזרח): רוכבים בכביש לכיוון קיבוץ גלעד.

[1] 9.55 (0.30): סיום קטע זה של המסלול בחניון גבעת הרקפות.

חלק שני: גבעת ניל"י
[1] 0.00 (דרום-מערב): מדוושים מחניון גבעת הרקפות בירידה בדרך כורכר טובה. משמאלכם יער אורנים ומימינכם ערוץ נחל תנינים.

1.54 (1.54) שמאלה (דרום): התפצלות. עולים על השלוחה התלולה.

2.20 (0.66) ימינה (מערב): התפצלות בראש הגבעה. לפניכם שרידי בוסתנים של הכפר הנטוש אל-ח'וביזה. רוכבים על דרך כורכר טובה במגמת ירידה.

[4] 3.68 (1.48) שמאלה (דרום): התפצלות בקצה מטעי האבוקדו. יורדים לכיוון נחל ניל"י. משמאל, מטע אבוקדו.

4.40 (0.72) שמאלה (מזרח): ערוץ נחל ניל"י. רוכבים במעלה הנחל על הגדה הצפונית.

[5] 4.67 (0.27) ימינה (דרום-מזרח): התפצלות. חוצים את ערוץ הנחל ומטפסים על השלוחה בשביל ארוך וישר כשמימין מלווה את השביל גדר בקר. מראש הגבעה גולשים אל צידה השני לנחל סבכי.

[6] 6.55 (1.88) ימינה (דרום-מערב): חוצים את ערוץ נחל סבכי ורוכבים על הגדה הדרומית של הנחל במורד.

8.50 (1.95) ישר (צפון-מערב): התפצלות. עולים על דרך כורכר טובה החוצה את ערוץ נחל עדה.

9.00 (0.50) שמאלה (דרום-מערב): התפצלות. ממשיכים בדרך הכורכר הטובה על הגדה הצפונית של נחל עדה בין מטעי אבוקדו.

10.43 (1.43) ימינה (צפון-מזרח): כביש המוליך למושב גבעת ניל"י. מדוושים במעלה הכביש לכיוון המושב.

[7] 13.10 (2.67) ישר (צפון-מזרח): כניסה למושב גבעת ניל"י. יורדים בדרך עפר רחבה - דרך המוביל הארצי העובר בצינור קבור לאורכה של הדרך.

[8] 15.07 (1.97) ימינה (מזרח): התפצלות. חוצים את נחל תנינים עליון ועוברים מרכז ברזים גדול מגודר לפני העלייה של השביל המרכזי. רוכבים במעלה ערוץ נחל תנינים, על הגדה הצפונית.

16.60 (1.53) ימינה (דרום-מזרח): התפצלות ליד מתקן שאיבה של מקורות. חוצים את ערוץ הנחל בגשר אירי, וממשיכים לרכוב במעלה הנחל על הגדה הדרומית.

17.70 (1.10) ישר (מזרח): התפצלות. כבר הייתם כאן. ממשיכים במעלה הנחל.

[1] 19.25 (1.55): סיום בחניה של גבעת הרקפות.